Exerciții pentru hemoroizi

Hemoroizii reprezintă o afecțiune ce constă în apariția a “mici punguțe cu sânge” la nivelul anusului, atât pe interior, în rect, cât și în interior, împrejurul anusului. Boala hemoroidală apare atunci când asupra zonei anale se exercită o presiune mult prea mare, lucru care face ca peretele vascular din zona respectivă să devină din ce în ce mai sensibil, iar mai apoi, ajungându-se la apariția hemoroizilor. Vestea bună este că hemoroizii pot fi reduși prin diferite metode, iar una dintre aceste metode o reprezintă exercițiile fizice, care la rândul lor pot reprezenta un adevărat colac de salvare pentru tine, în lupta pe care o duci cu hemoroizii.

Cauzele datorită cărora se exercită presiuni asupra hemoroizilor mai sunt și: diaree sau constipație constantă și ridicarea de lucruri mult prea grele în mod frecvent.

Durerile, arsurile și mâncărimile provocate de hemoroizi sunt tare crunte, uneori devenind chiar insuportabile. Însă cu ajutorul unor exerciții pentru hemoroizi, acestea pot fi reduse. Făcând exerciții constant, zona pelviană și cea anală va fi obișnuită cu efortul, iar presiunea va fi diminuată. Iată ce exerciții sunt recomandate pentru tratarea hemoroizilor:

Contracții ale zonei pelviene.

Încordarea zonei pelviene pentru îmbunătățirea rezistențăei aceasteia este o soluție foarte bună pentru a reduce simptomele hemoroizilor. Este foarte simplu să faci acest exercițiu. Trebuie să stai întins/ă pe spate, contractă-ți mușchii pelvieni și anali ca atunci când te abții să mergi la toaletă, apoi relaxează mușchii pentru 10 secunde. Repetă aceste lucruri de 3-4 ori pe zi și fă cât mai multe repetării zilnice.

Respirația profundă

Te ajută să reduci din tensiunea acumulată la nivelul mușchilor, dar și să te relaxezi. Iată cum se face: stai drept, cu mâinile deasupra taliei. Inspiră profund, astfel încât la fiecare inspirație, abdomenul să se umfle. Iar la expirație, trage-ți buricul către coloana vertebrală. Repetă de cât mai multe ori acest proces, de mai multe ori pe zi.

Poziția copilului (Balasana)

Balasana unul dintre cele mai recomandate exerciții pentru persoanele care suferă de hemoroizi, deoarece are o mulțime de efecte benefice. Poziția copilului ajută la îmbunătățirea circulației sanguine în jurul anusului, și de asemenea, previne și constipația. Poziția constă în așezarea șoldurilor pe călcâie, iar mâinile trebuie întinse și duse în față, ca în imaginea de mai sus. Te relaxezi în această poziție timp de câteva minute. Specialiștii susțin că, pentru un efect mai intens al acestei poziții, este recomandat să apeși cu mâinile pe zona pelviană.

Poziția “Legs Up-the-Wall” (Viparita Karani)

Este o poziție de luat în calcul atunci când simți disconfort din cauza hemoroizilor. Trebuie să stai pe spate, lângă un perete, și să îți întinzi picioarele pe perete, ca și cum ai face “lumânarea”. În acest timp, fă-ți un ușor masaj abdominal, este recomandat să stai în această poziție minim 15 minute. Aceasta este pozitia Viparita Karani, care are o multime de beneficii.

Poziția “Wind-Relieving” (Pawanmuktasana)

Este un exercițiu ce pune presiune asupra abdomenului, ajutând la relaxarea mușchilor din anus, abdomen și cei fesieri. Poziția constă în statul pe spate, după care, trebuie să îți strângi genunchii la piept. Trebuie să îți pui mâinile în jurul tibiei și să strângi. Stai în această poziție timp de un minut.

Poziția “Bound Angle” (Baddha Konasana)

Se aseamănă cu cele mai populare poziții de yoga și meditație dar Baddha Konasana este putin diferita. Ajută la dezvoltarea flexibilității și te poate ajuta să ai un tract digestiv mai liniștit. Așază-te ca în imaginea de mai jos, lipește-ți tălpile și îndreaptă-ți coloana vertebrală. Lasă genunchii cât de jos poți. Stai în această poziție pentru câteva minute.

Exerciții de evitat când ai hemoroizi

Mișcarea și efortul fizic atunci când ai hemoroizi este într-adevăr foarte bună. Însă există și o serie de exerciții pe care trebuie să le eviți, deoarece îți pot înrăutății situația. Iată care sunt exercițiile de care să te ferești:

  • Genuflexiuni și alte astfel de exerciții similare;
  • Ridicarea de greutăți;
  • Călăria;
  • Ciclismul;
  • Canotajul.

Toate aceste exerciții și sporturi pot pune presiune asupra zonei pelviene și a celei anale, presiune care se va răsfrânge asupra hemoroizilor și îi va inflama, provocând durere și sângerări grave.

Concluzie

Într-adevăr, exercițiile fizice pe care ți le-am recomandat mai sus te pot ajuta să reduci simptomele pe care hemoroizii ți le provoacă… și cu siguranță te întrebi “Cum scap de hemoroizi?”. Ai foarte multe tipuri de tratamente pentru care poți opta. Cea mai recomandată este schema tratament hemoroizi, o astfel de schemă te poate ajuta considerabil în lupta cu hemoroizii, incluzând atât remedii naturiste hemoroizi, dar și exerciții și alte sfaturi pentru tratarea hemoroizilor.

Remedii naturiste hemoroizi

Băi de șezut pentru hemoroizi

Lasă un comentariu